وینگ چون کودکان (kids wing tsun)  یک نوع آموزش جامع در زمینه زندگی و ورزشی برای کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف زندگی است که در 64 کشور دنیا و منطبق با متد اروپایی سازمان EWTO آموزش داده میشود. و اکنون در ایران کودکان و نوجوانان ما میتوانند با این نوع آموزش آشنا شوند و بعد از ارتقاء و پیشرفت و گذراندن دوره های آموزشی سازمان جهانی EWTO موفق به دریافت حکم از سازمان جهانی گردند. سازمان EWTO در کشور آلمان مستقر میباشد.

برنامه آموزشی وینگ چون کودکان (kids wing tsun) صرفا یک برنامه دفاع شخصی نیست بلکه یک پیشنهاد جهت جنب و جوش کودکان است که تمرکز و هدف آن کمک به کودکان و نوجوانان جهت قدرتمندتر شدن و شاد شدن و لذت بردن ازلحظات است .

کودکان ما یاد میگیرند که در شرایط دشوار راه خود را پیدا کنند و به خود و دیگران کمک کنند . این برنامه آموزشی دارای ساختار متنوعی است که با یافته های وینگ چون سنتی و پیشرفته همچنین مشاوره گرفتن از کارشناسان آموزشی و پرورشی و پزشکی  تهیه شده است .

محتوای آموزشی به کمک بازیها و تمرینات به شیوه ای دوستانه و آسان به کودکان انتقال داده میشود . والدینی که تصمیم میگیرند فرزندشان در kids wing tsun شرکت کنند به زودی متوجه خواهند شد که پسران و دختران ؛ اعتماد بنفسشان بیشتر خواهد شد و جنب و جوش بیشتر آنها را از فضاهای مجازی وتکراری دور خواهد کرد.

وینگ چون کودکان (kids wing tsun) درسهای جالبی به کودکان ارائه میدهد . کودکان تحت آموزش مربیان آموزش دیده قرار میگیرند که موفق به دریافت گواهینامه مربیگری خود از سازمان جهانی EWTO شده اند. دوازده درجه هنرجویی وجود دارد که هر درجه با اهداف آموزشی تعریف شده است . مربی پیشرفت کودکان را مشاهده کرده و تعیین میکند که آیا هنرجو میتواند به درجه بعدی ارتقاء پیدا کند یا نه . برنامه های آموزشی بطور خلاصه در دو بخش نظری وحرکتی عنوان میگردد . برنامه های فراوانی برای تمرین با حرکت و بازی وجود دارد ؛ غلتک ؛ ورزش و بازیهای رقابتی و تمرینهای کاربردی برای دفاع از خود و برنامه هایی جهت تناسب اندام کودکان. احترام گذاشتن ؛ شجاعت ؛ پیشگیری از خشونت ؛ آموزش رفتار با بزرگترها درمحیط بیرون و نحوه رویارویی و برخورد با بچه های دیگر در صورت بروز مشکل،از جمله آموزشهای در نظر گرفته شده است.

وینگ چون کودکان (kids wing tsun) برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است و گرو سنی 6 تا 12 سال را پوشش میدهد و کودکان زیر 6 سال امکان ورود به مدرسه وینگ چون را ندارند. یک کودک در شرایط ایده ال در سن 6 سالگی وارد مدرسه وینگ چون میشود و در مدت 5 تا 6 سال ؛ دوازده درجه آموزشی را گذرانده و وارد سیستم آموزشی بزرگسالان میشود. کلیه برنامه های آموزشی و درسهایی که آموزش داده میشود توسط سازمان جهانی EWTO که در کشور آلمان مستقر میباشد ؛ طرح و تدوین گردیده است . کودک شما امکان گذراندن ادامه دوره های آموزشی را در کشورهای دیگر دارد . و همچنین میتواند در سمینارهای بین اللملی شرکت کند و با دنیای وینگ چون بیشتر آشنا شود . هدف اصلی ما ایجاد فضای با نشاط سالم و آموزش به کودکان در رویارویی با رفتارهای اجتماعی است ؛ که با آموزش های حرکتی و نظری این موضوع محقق خواهد شد.

سوالات متداول :

سوال :اگر کودکم با مشکلات روبرو است ؛ چگونه میتوانم متوجه شوم؟ پاسخ ساده است .کافی است در مورد احساس کودکانتان نسبت به همه چیز از او بپرسید . فقط در مورد مدرسه و تکالیف سوال نکنید بلکه از او سوال کنید امروز چطور بود ؟ خوب بود یا بد؟ سعی کنیم تغییرات در کودکان خود را ببینیم و رفتارآنها را با روز گذشته مقایسه کنیم.

سوال :چگونه میتوانم اطمینان حاصل کنم که در هنگام سفر بدون پدر و مادر(به عنوان مثال در راه مدرسه)فرزند من د رمعرض خطر نیست؟

پاسخ :درابتدا همیشه باید ازموقعیت مکانی فرزند خودآگاه باشید . البته منظور کنترل کردن هر گام کوچک فرزندتان نیست ؛ دستورالعملهاییبا زبان کودکانه به فرزند خود یاد بدهید و به او آموزش دهید تا در موارد اضطراری چطور رفتار کند؟ به عنوان مثال ؛ بدون استثناء سوار ماشین هیچ شخص ناشناسی نشود.

آموزش دفاع شخصی کودکان